یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۷ مهر ۱۳۹۴
1187

سردار حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

not found

سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران شب گذشته در سوریه به شهادت رسید. به گزارش یاشهید ، سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران شب گذشته در سوریه به شهادت رسید. سردار حسین همدانی یکی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی […]

سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران شب گذشته در سوریه به شهادت رسید.

به گزارش یاشهید ، سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران شب گذشته در سوریه به شهادت رسید.

سردار حسین همدانی یکی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله را برعهده داشت.

پس از تبدیل این لشکر به سپاه محمد رسول‌الله فرمانده این سپاه نیز برعهده سردار همدانی بود.

خاطرات وی در قالب 2 کتاب «مهتاب خیّن» و «تکلیف است برادر» منتشر شده است.

همرزم شهید حسین همدانی در دفاع مقدس گفت: ایشان چند سال پیش وقتی در آپارتمان خودشان در دمشق به همراه خانواده‌ حضور داشتند، تروریست‌ها آپارتمان ایشان را به گلوله و رگبار می‌بندند.

وزیر امور خارجه عروج ملکوتی سردار پر افتخار سپاه پاسداران سردار سرتیپ شهید حسین همدانی را که در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(س) به مقام رفیع شهادت نائل آمد، به فرمانده معظم کل قوا و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معزز وی، همه همرزمان شهید و مردم بزرگ ایران تبریک و تسلیت گفت.

یادداشت ابراهیم حاتمی کیا: سردارِ سربدار حسین همدانی ، آن سیمای سفید کرده در آسیاب جهاد سالهاست که می‌رفت و ما گمان کردیم در کنارمان است. او بازمانده غافله‌ای بود که سالارش حاج احمد متوسلیان بود.

فرمانده کل سپاه صبح امروز برای عرض تسلیت در منزل سردار شهید حسین همدانی حاضر شد.

شهر حلب، محل شهادت سردار همدانی، در طول چهار سال اخیر که از حمله وحشیانه تروریست‌های تکفیری داعش به سوریه می‌گذرد، یکی از شهرهای حادثه خیز این کشور بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید همدانی با ایجاد هماهنگی میان ارتش و قوای نظامی سوریه و تشکیل نیروهای داوطلب مردمی مانع از سقوط سوریه و پیروزی داعش و نیروهای معاند شد.

صبح یک شنبه پیکر سردار شهید حسین همدانی در تهران  تشییع می شود

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: