یـا شـهـیـد
۱۲ مهر ۱۳۹۴
1370

فرزندانی از نسل علی(ع) که «مدافعان حرم» شدند

not found

در سال‌های اخیر رزمندگان بسیاری از اولاد پاک حضرت علی(ع) در دفاع از حریم آل الله با نیروهای تکفیری که بنیان‌های اسلام را نشانه رفته‌اند، به نبرد ایستاده‌ و به شهادت رسیده‌اند. امروز در روز عید غدیر خم، به ذکر نام چند تن از شهدای سادات مدافع حرم می‌پردازیم، باشد که عیدی‌مان را که همان […]

در سال‌های اخیر رزمندگان بسیاری از اولاد پاک حضرت علی(ع) در دفاع از حریم آل الله با نیروهای تکفیری که بنیان‌های اسلام را نشانه رفته‌اند، به نبرد ایستاده‌ و به شهادت رسیده‌اند. امروز در روز عید غدیر خم، به ذکر نام چند تن از شهدای سادات مدافع حرم می‌پردازیم، باشد که عیدی‌مان را که همان شفاعت‌شان است را امروز بگیریم…

به گزارش یاشهید ، هجدهم ذی‌الحجه‌ سال 10 هجری قمری، پیامبر(ص) در بازگشت از آخرین حج خود، در محلی به نام غدیر خم، مسلمانان را جمع کرده و پس از خطبه‌ای بلند، با بالابردن دستان حضرت علی(ع) ایشان را به عنوان جانشین و وصی بعد از خود معرفی می‌کنند.

سال 1436 هجری قمری بیش از هزار و چهارصد سال از واقعه غدیر گذشته است. شیعیان و پیروان حضرت علی(ع) در سرتاسر جهان به بیش از 300 میلیون نفر می‌رسند. شیعیانی که امروز پرچمداران ولایت علی بن ابیطالب(ع) و یازده فرزند ایشان هستند و امروز همان‌گونه که مولایشان در برابر باطل می‌ایستاد، آن‌ها نیز در مقابل ظلم و ظالم ایستاده‌اند.

سوریه، یمن، عراق و بحرین امروز صحنه جنگ بین حق و باطل و میدان نبرد شیرمردان شیعه و محبین اهل بیت(ع) با اسلام ساخته‌ی دست مستکبران جهان است. جوان‌هایی که با ندای «حیدر حیدر» و «یاعلی مدد»گویان در مقابل ظلم ایستاده‌اند تا نام شیعه‌ی علی(ع) چون روزنه‌ای از نور حقیقت برگستره‌ی جهان بدرخشد.

در این سال‌ها شهدای بسیاری از اولاد پاک حضرت علی(ع) در دفاع از حریم آل الله با نیروهای تکفیری که بنیان‌های اسلام را نشانه رفته‌اند، به نبرد ایستاده‌اند.

به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم، عید امامت و ولایت به ذکر نام چند تن از شهدای سادات مدافع حرم می‌پردازیم، باشد که عیدی‌مان را که همان شفاعت‌شان است را امروز بگیریم…

شهید سید حمید تقوی‌فر از فرماندهان دوران دفاع مقدس و زاده‌ی شهر اهواز بود. پدرش شهید نصرالله تقوی‌فر در عملیات خیبر و برادرش در عملیات والفجر8 به شهادت رسیدند و سرانجام خود نیز در عصر ششم دی‌‌ماه سال 93 در هنگامه‌ نبرد با دشمنان تکفیری و در دفاع از حرم امامین عسکریین(ع) در منطقه سامرای عراق به شهادات رسید.

شهید سید مجتبی حسینی نیز از مدافعان حرم و فرماندهان لشکر فاطمیون بود که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید و پیکر پاکش به همراه 4 مدافع دیگر، چهارم تیرماه پس از تشییع در حرم حضرت رضا(ع) در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

شهید سید مهدی موسوی متولد شهر اهواز بود که در جریان حمله تکفیری‌ها به سوریه در حرم عمه سادات برای دفاع از حریم آل الله عازم این کشور شد و در دهم تیرماه سال 92، در جریان یکی از عملیات‌ها با اصابت گلوله به ناحیه سر به شهادت رسید.

شهیدان سید اسماعیل موسوی و سید ناظر اسلامی از افغانستانی‌های ساکن شهر مشهد مقدس بودند که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفته و به جمع رزمندگان لشکر فاطمیون پیوستند و در جریان نبرد با نیروهای وهابی ـ تکفیری به شهادت رسیدند. پیکر پاک این دو شهید سادات، مهرماه امسال با حضور مردم و خانواده‌های شهدا پس از تشییع در حرم حضرت رضا(ع) در قطعه مدافعان حرم گلزار شهدای بهشت رضای این شهر به خاک سپرده شدند.

همچمنین شهیدان سید محمدهادی هاشمی، سید سرور هاشمی، سید اسحاق موسوی، سید محمد سجادی، سید موسی حسینی، سید محمد حسینی، سید اصغر موسوی، سید محمدرضا علوی، سید جاوید موسوی، سید حمید یزدانی، سید رضا حسینی و سید حسین حسینی همگی از شهدای لشکر سرافراز فاطمیون هستند که در سوریه و در دفاع از حرم عمه سادات شربت شهادت را سر کشیدند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: