یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ مهر ۱۳۹۴
2119

بزرگداشت مهندس شهید مجید حدادعادل برگزار گردید

سی و چهارمین سالگرد شهادت مهندس شهید مجید حداد عادل صبح امروز با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، صبح امروز بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت شهید مهندس مجید حداد عادل با حضور برادر شهید جناب آقای دکتر غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری – رئیس […]

سی و چهارمین سالگرد شهادت مهندس شهید مجید حداد عادل صبح امروز با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت شهید مهندس مجید حداد عادل با حضور برادر شهید جناب آقای دکتر غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری – رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با قرائت زیارت عاشورا و مدح در وصف حضرت علی (ع) به مناسبت عید سعید غدیر خم توسط ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : شهید مهندس مجید حدادعادل در دامان آکنده از معرفت و ایمان خانواده ای در سال 1330 دیده به جهان گشود که این اکسیر گرانسنگ او را به مردی در خدمت به آرمان های مقدس انقلاب تبدیل کرد. تحصیلات ابتدایی را در مدارس علوی،قائمیه و اثنی عشری گذراند و در دوره دبیرستان دانش آموز دبیرستان علوی بود. وی پس از اخذ دیپلم ریاضی در سال 1348 وارد دانشگاه شد و با مطالعه و ذوق و ادب هنری همزمان با تحصیل در رشته مهندسی متالوژی به فعالیت های اسلامی پرداخت و 2 بار به زندان افتاد و پس از فراغت از تحصیل جهت خدمت سربازی به مشهد و شیراز رفت.در سال 1357 برای گذراندن یک دوره تکمیلی در مدیریت به انگلستان عزیمت نمود و همگام با نهضت اسلامی مردم به مبارزه پرداخت.

مجید پس از پیروزی انقلاب و بازگشت به ایران به فعالیت در مراکز مختلف و مهم همچون:مسئولیت در دفتر نخست وزیری ،مسئولیت بخش فرهنگی جهاد سازندگی، عضویت در شورای مدیریت تولید رادیو، همکاری با شورای عالی دفاع و شورای تبلیغات جنگ،معاونت سیاسی اداری استانداری باختران و در آخر سرپرستی استانداری کرمانشاه پرداخت.او که به جنگ توجه تام داشت و به شهادت عشق می ورزید،به محض شنیدن خبر پیروزی سپاه اسلام در شرق کارون،سرپرستی خبرنگاران خارجی اعزامی به جبهه را پذیرفت و سرانجام در تاریخ هفتم مهرماه 1360 در جبهه ی دارخوین بر اثر اصابت ترکش کاتیوشای دشمن به ناحیه سر آگاهانه و عاشقانه به استقبال شهادت رفت.

مجید حداد عادل در قطعه : 24 ردیف : 98 شماره :47 آرام گرفته است. او شاعری توانمند بود که یکی از سروده هایش ، هم اکنون بر فراز مزارش حک شده است:

می نشینی بر کرانه، می کشی از دل زبانه
او به میدان در نبردی با ستمکار زمانه
می شود ناگه به سویش تیری از دشمن روانه
قامت سرو بلندش بشکند چون از  میانه
شکر خالق می گذاری ، بر لبت هست این این ترانه
لن تنالوا البر حتی تنفقوا ممّا تحبون

6 1 2 4 5

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: