یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۶ فروردین ۱۳۹۴
1045

۲۰ فروردین؛ بزرگداشت شهیدان صیادشیرازی و سیدمرتضی آوینی

  مراسم بزرگداشت شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی، سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی، رضا چراغی و سعید یزدان پرست در گلزار شهدای تهران برگزار می‌شود. به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی، سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی، رضا چراغی و سعید یزدان‌پرست در گلزار شهدای تهران برگزار می‌شود. این […]

 

مراسم بزرگداشت شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی، سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی، رضا چراغی و سعید یزدان پرست در گلزار شهدای تهران برگزار می‌شود.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی، سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی، رضا چراغی و سعید یزدان‌پرست در گلزار شهدای تهران برگزار می‌شود.

این مراسم پنجشنبه، بیستم فروردین‌ماه، در سالروز شهادت مرتضی آوینی در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزاری می‌شود.

بزرگداشت شهیدان آوینی، صیاد شیرازی، چراغی و یزدان‌پرست با حضور خانواده معظم شهداو  ایثارگران در قطعه ۲۹ گلزار شهدای تهران در ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود و همرزمان این شهیدان نیز در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.

در پایان این مراسم خانواده معظم شهدا و ایثارگران مزار شهیدان آوینی، صیاد شیرازی، یزدان پرست و چراغی را غبارروبی، گلباران و عطرافشانی کرده و با آن‌ها تجدید بیعت می‌کنند.

شهید علی صیاد شیرازی در تیرماه ۱۳۶۵ با پیشنهاد آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به فرمان امام خمینی(ره) به عضویت شورای عالی دفاع منصوب شد و در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۶ به درجه سرتیپی ارتقا یافت. عمده شهرت سرتیپ صیاد شیرازی در دنیا به واسطه حضور در عملیات مرصاد به عنوان فرمانده است. در سال ۶۷ که مجاهدین خلق (منافقین) با حمایت نیروهای عراقی مرزهای غرب ایران را مورد هجوم قرار گرفته داده بودند، صیاد شیرازی آن‌ها را در عملیاتی تحت عنوان مرصاد شکست داد و ضربه‌ای سخت به آنان وارد کرد. تمام رزمندگانی که در این عملیات حضور داشتند، حضور موثر صیاد را عاملی اصلی در پیروزی ایران در عملیات مرصاد می‌دانند. دلیل اصلی ترور این فرمانده در سال ۷۸ توسط منافقین نیز توسط خود آن‌‌ها حضور فعال شهید صیاد در عملیات مرصاد که نتیجه آن کشته شدن بسیاری از منافقین بود برشمردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: