یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ اسفند ۱۳۹۳
1557

شهدای مدافع حرم ثابت کردند، پرچم امام حسین(ع) بر زمین نمی‌ماند

سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس در اولین یادواره شهرداری تهران برای شهدای مدافع حرم، گفت: شهدای مدافع حرم لبیک گویان ثابت کردند اجازه زمین ماندن پرچم امام حسین(ع) را نمی‌دهند. به گزارش یاشهید ، اولین یادواره شهرداری تهران برای شهدای مدافع حرم عصر روز دوشنبه ۴ اسفند در سالن آوینی فرهنگسرای بهمن با حضور […]

سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس در اولین یادواره شهرداری تهران برای شهدای مدافع حرم، گفت: شهدای مدافع حرم لبیک گویان ثابت کردند اجازه زمین ماندن پرچم امام حسین(ع) را نمی‌دهند.

به گزارش یاشهید ، اولین یادواره شهرداری تهران برای شهدای مدافع حرم عصر روز دوشنبه ۴ اسفند در سالن آوینی فرهنگسرای بهمن با حضور جمعی از مقامات لشگری و کشوری برگزار شد. در ابتدای این مراسم باقری رئیس اداره کل امور ایثارگران شهرداری گفت: شهیدان در برهه کنونی انقلاب مروج سبک زندگی با گفتمان زندگی و مرگ خوب هستند. این گفتمان عالم را به عنوان محضر خدا تفسیر و ترجمه می کند و مرز جغرافیایی نمی شناسد.

باقری ادامه داد: گفتمان زندگی و مرگ خوب ناظر بر عاقلیت و عاشق بودن شهداست. شهدا در این گفتمان جلوه دهنده جهاد، قوام بخش دیانت و ولایت هستند. این گفتمان مانند شهیدان مدافع حرم شهید آفرین است. ندای بشری این شهدا را به صالح بودن فراخوانی می کند. امروز شهدای مدافع حرم پرچمدار انسانیت و اسلامیت هستند و معتقد بودند بیداری اسلامی که به نام خدا آغاز شده است، یعنی مبارزه با تحجر و دگم اندیشی و تأسی به گفتمان توحید کلمه است.

رئیس اداره کل امور ایثارگران شهرداری یادآور شد: امروز جهانی تحت تأثیر زندگی خوب و مرگ خوب است و استکبار جهانی باید بداند این ملت، فولادِ آب دیده اند و برای خودشان یک رسالت پاسداری اسلام در این سرزمین قائل هستند. امروز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در مناطق مختلف دنیا به این پرچم چشم دوخته اند. شهدای مدافع حرم به ما می آموزند که طبع انقلاب اسلامی و ایرانی جهادی است و شهدای سرمایه های فنا ناپذیر جمهوری اسلامی هستند.

در ادامه این مراسم سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس درباره شهدای مدافع حرم گفت: شهیدان بیانگر زنده بودن طنین صدای سالار شهیدان امام حسین(ع) هستند که فرمودند کجاست یاری کننده ای که مرا یاری کند؟ این عزیزان اثبات کردند طنین دلربای آن حضرت در جهان طنین انداز است و لبیک گویان اجازه زمین ماندن این پرچم را نمی دهند.

فرمانده سپاه قدس افزود: دفاع یک امر طبیعی است اما این شهدا طی این مدت از ارزش های دیگران دفاع کردند. مردم ما در امر دفاع آن قدر پیش رفتند که هم دفاع از خود و هم دفاع از مظلومان را آموختند. برای شهدای گرانقدری امروز بزرگداشت و هم پیمانی برگزار می شود که پایشان را در بلندترین نقطه برای دفاع از مظلومان گذاشتند. شب تولد حضرت زینب(س) بهترین زمان برای قدردانی از این شهداست و این نشان می دهد که راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) ادامه دارد.

سردار قاآنی با اشاره به مادران شهید عنوان کرد: شما مادران شرافتمند و همسران بزرگوار آنها علمدار این محفل پرعزت هستید. امیدوارم دوستان برنامه ریزی کننده این مراسم هم اجرشان را از خداوند بگیرند و احساس کنند قدمی در راه زنده نگه داشتن یاد سالار شهیدان برداشته اند.

وی در پایان گفت: تمام رهبران مکتب ما بدون استثنا شهید شدند و این افتخاری برای خانواده شهداست. به روح شهدا درود می فرستیم و از خداوند برای آنها علو درجه خواستاریم.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: