یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۳ اسفند ۱۳۹۳
1425

شناسایی هویت شهید گمنامِ اصفهانی، ۶ سال پس از تدفین

هویت یک شهید اصفهانی با نام «شهید محسن نبوی» که ۶ سال پیش به عنوان شهید گمنام در استان کرمانشاه به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد. به گزارش یاشهید ، هویت یک شهید اصفهانی که 6 سال پیش به عنوان شهید گمنام در استان کرمانشاه به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد. «شهید محسن نبوی» […]

هویت یک شهید اصفهانی با نام «شهید محسن نبوی» که ۶ سال پیش به عنوان شهید گمنام در استان کرمانشاه به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.

به گزارش یاشهید ، هویت یک شهید اصفهانی که 6 سال پیش به عنوان شهید گمنام در استان کرمانشاه به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.

«شهید محسن نبوی» فرزند عبدعلی و متولد شهر اصفهان است که به عنوان یک بسیجی داوطلب توسط لشکر 14 امام حسین(ع)  به جبهه اعزام شد و در چهارم اسفندماه سال 1365 مفقود الاثر شد. پیکر مطهر این شهید 6در اسفندماه سال 86 توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه شلمچه کشف شد و همزمان با ایام فاطمیه به عنوان شهید گمنام در سال 87 در گلستان شهدای شهرستان سرپل ذهاب واقع در استان کرمانشاه به خاک سپرده شد.

هم اکنون بعد از گذشت 28 سال از شهادت این شهید والامقام و 6 سال از خاکسپاری‌اش، هویت پیکر شهید توسط آزمایش DNA  و تطبیق آن با نمونه ژنتیک خانواده شناسایی شد. پدر و مادر این شهید، که هر دو در قید حیات هستند، 7 اسفندماه به استان کرمانشاه سفر کرده و بعد از 28 سال چشم انتظاری با شهید خود ملاقات خواهند کرد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: