یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ بهمن ۱۳۹۳
2383

مادر شهید نوروزی: برادر مهدی را هم برای ادامه راه او می‌دهم

مادر شهید سرافراز مهدی نوروزی گفت: پیام شهادت پسرم مهدی دفاع از حریم ولایت تا پای جان است و آرزو دارم فرزندان و نوه هایم همین راه را بروند. نگران ازدست دادن فرزندم نیستم، چون اطمینان دارم جوانان این مرز و بوم جای خالی‌اش را پرمی‌کنند. به گزارش یاشهید، شهید مهدی نوروزی اهل کرمانشاه در تاریخ […]

مادر شهید سرافراز مهدی نوروزی گفت: پیام شهادت پسرم مهدی دفاع از حریم ولایت تا پای جان است و آرزو دارم فرزندان و نوه هایم همین راه را بروند. نگران ازدست دادن فرزندم نیستم، چون اطمینان دارم جوانان این مرز و بوم جای خالی‌اش را پرمی‌کنند.

به گزارش یاشهید، شهید مهدی نوروزی اهل کرمانشاه در تاریخ 20 دی ماه امسال و در دفاع از حرمین عسگریین در سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در 24 دی ماه 93 در کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد. خانواده و نزدیکان این شهید از ویژگی های مختلف شخصیت او روایت کرده‌اند:

همسر شهید مهدی نوروزی: خدا به من توفیق دهد پسرم محمد هادی را مثل شهید مهدی بزرگ کنم

همسر شهید مهدی نوروزی گفت: خدا به من توفیق دهد پسرم محمد هادی را مثل پدرش شهید مهدی بزرگ کنم و او را سرباز ولایت کرده و در این راه فدایی امام خامنه ای کنم.همه می دانستند همسرم عاشق کربلا بود و همیشه می‌گفت ای کاش در کربلا همراه امام حسین(ع) بودم و همواره تأکید می کرد امروز خط دفاع از اسلام و ولایت سامرا است و مهدی رفت تا در خط مقدم دفاع از اسلام شهید شود. حق مهدی همین بود و شهید مهدی لیاقت این را داشت که خداوند چنین عزتی به او عطا کرد.

مریم عظیمی که صبورانه شاهد دلدادگی کم نظیر مردم ولایتمدار کرمانشاه در تشییع و استقبال از شهید مهدی نوروزی بود گفت: مهدی فردی متقی و باخدا بود و علاوه بر شجاعت روحیه ولایت پذیری اش بی نظیر بود و امروز هم مردم ثابت کردند هرکس فدایی ولایت باشد، در دل مردم جای دارد. افتخار من این است که همسرم فدای راه امام حسین(ع)، امام زمان(عج) و دفاع از اسلام و انقلاب شد. مهدی علاقه و ارادت عجیبی به رهبر معظم انقلاب داشت و امیدوارم حضرت آقا برای من هم دعا کند تا محمدهادی فرزند شهید را بزرگ کرده و او را هم فدای امام زمان(عج) کنم.

مادر شهید نوروزی:پیام شهادت پسرم مهدی دفاع از حریم ولایت تا پای جان است

مادر شهید سرافراز مهدی نوروزی گفت: پیام شهادت پسرم مهدی دفاع از حریم ولایت تا پای جان است و آرزو دارم فرزندان و نوه هایم هم همین راه را بروند. نگران از دست دادن فرزندم نیستم، چون اطمینان دارم جوانان این مرز و بوم مردانه جای خالی‌اش را پُر می‌کنند و امروز من هزاران فرزند دیگر چون مهدی دارم که آماده جانفشانی برای دین و قرآن و ولایت هستند.

حاجیه فاطمه بهشتی که صبورانه و استوار با اقتدا به شیرزن صحرای کربلا حضرت زینب(س)، افزود: همه مهدی را می‌شناسند، جز تکلیف و ولایت پذیری و آرزوی شهادت مسیر دیگری را قبول نداشت و زمانی که برای خداحافظی آخر آمد متوجه وضعیت و نورانیت خاص در چهره‌اش شدم و به دلم افتاد که مهدی شهید می‌شود، جلویش را نگرفتم و مانع نشدم چون می‌دانستم راهی که می‌رود درست است.

بهشتی تاکید کرد: پیام شهادت مهدی برای جامعه حفظ حجاب و حریم‌ها، دفاع از انقلاب و حریم ولایت تا پای جان است و همه باید تلاش کنیم راه شهدای سرافراز را ادامه دهیم و خدا به من هم کمک کند بتوانم به وظیفه‌ای که دارم درست عمل کنم. اگر خداوند یاری کند، ان‌شاءالله برادر دیگر مهدی نیز به کمک سایر جوانان این مرز و بوم راه مهدی را ادامه خواهند داد و همه ما فدای حضرت امام حسین(ع) هستیم.

جواد رشیدی: در انتخاب منزل به‌دنبال خانه‌ای می‌گشت که به مسجد نزدیک باشد/آخرین عکس‌ها را از مهدی در دیدار آخرمان گرفتم

اولین فرمانده شهید مهدی نوروزی دکتر محمد جواد رشیدی فرمانده اسبق پایگاه مقاومت بسیج شهید تیموری نیا، گفت: هیچ چیز نمی‌توانست مانع رفتن مهدی برای رسیدن به هدفش شود. مهدی سیزده ساله بود که به عضویت بسیج درآمد و در آن زمان چون عضویت بسیج باید 15 سال می‌بود مدت دوسال در کانون فرهنگی کوثر فعالیت کرد و سپس به میدان عظیم بسیج ورود کرد.

وی مقید بودن به خواندن نماز اول وقت، پایبندی به اعتقادات مذهبی، ولایت‌مداری و شجاعت را از جمله ویژگی‌های شخصیتی این شهید برشمرد و یادآور شد: در انتخاب منزل مسکونی به‌دنبال خانه‌ای می‌گشت که به مسجد نزدیک باشد.

رشیدی اشتیاق برای برگزاری جلسات مذهبی و مجالس معنوی و عشق به اهل بیت(ع) را از دیگر ویژگی‌های این شهید ذکر کرد و گفت: مهدی برای رونق مجالس مذهبی از همان سنین نوجوانی با پیگیری زیاد، سخنرانان و مداحان مطرح را به کرمانشاه دعوت می‌کرد.

دبیر سازمان بازرسی کل کشور در منطقه غرب کشور، تاکید کرد: مهدی در همه جا منشاء خیر و برکت بود و همه مراکز و ارگان‌ها در کرمانشاه و تهران و نقاط دیگر کشور با خدمات وی آشنا بودند و روحیه وی به گونه‌ای بود که هنگامی که شهید نوروزی به کرمانشاه می‌آمد، طوری با وی خداحافظی می‌کردیم که گویی دیدار آخر است.

رشیدی با اشاره به اینکه روحیه فداکاری و شجاعت این شهید کاملا برایمان مشخص بود، گفت: در یکی از آخرین دیدارها با توجه به حس عجیبی که داشتم، به وی گفتم ممکن است این دیدار آخر ما باشد. از این رو چند عکس در هنگام حرکت از شهید نوروزی گرفتم و به وی گفتم احساس می‌کنم به شهادت می‌رسی و این عکس‌ها را به‌عنوان یادگاری گرفتم او خندید و گفت: انشاء الله…

وی خاطرنشان کرد: 20 روز پیش یکی از دوستانی که تنها یک‌بار شهید نوروزی را دیده بود خواب شهادت مهدی را دیده بود و قبل از شهادت وی برای من تعریف کرد و من هم چون باخبر شدم که وی برای دیدار با خانواده‌اش به تهران آمده، از وی خواستم در کنار خانواده‌اش بماند.

رشیدی تاکید کرد: مهدی در جواب خواسته من گفت تکلیف مهمی بر عهده دارم و برای دفاع از اسلام تلاش می‌کنم و حضور ما برای ارائه مشاوره به برادران عراقی بسیار مهم است و همین هم شد و تکلیف مهدی این بود که با خون خود و شهادت در راه دفاع از حرمین شریف عراق به ویژه سامرا، به وظیفه اش عمل کند و امروز همه ما به سرنوشت مهدی حسرت می‌خوریم.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: