یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ دی ۱۳۹۳
1058

7000 خانواده سه شهید در کشور وجود دارد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امسال تمام تلاش و همت بنیاد بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا از رهنمودهای مراجع عظام، کمک های حوزه و اساتید ارزشمند جهت برنامه ریزی در این حوزه بهره می گیریم. به گزارش یاشهید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز پنجشنبه در دیدار با […]

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امسال تمام تلاش و همت بنیاد بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا از رهنمودهای مراجع عظام، کمک های حوزه و اساتید ارزشمند جهت برنامه ریزی در این حوزه بهره می گیریم.

به گزارش یاشهید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز پنجشنبه در دیدار با مراجع تقلید در قم، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشورایی است و تلاش داریم تا گامی موثر در ترویج این فرهنگ برداریم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید به فرمان حضرت امام در سال 58 شکل گرفت، اضافه کرد: زمانی بنیاد شهید شهدای قبل از انقلاب و یکسال بعد از انقلاب را در برمی گرفت، اما با جنگ تحمیلی آمارها افزایش یافت و دایره فعالیت نیز وسیع‌تر شد و اکنون خادم 230 هزار شهید، 505 هزار جانباز و 42 هزار آزاده در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون با احتساب خانواد‌ه‌های شهدا سه میلیون جمعیت ایثارگر در کشور داریم، افزود: از بین شهدا 3900 شهید روحانی، 64 خانواده پنج شهید، 86 خانواده چهار شهید،7000 خانواده سه و دو شهید هستند.

شهیدی، تعداد جانبازان قطع نخاعی را 2300 نفر عنوان کرد و گفت: ما هرچه در توان داشته باشیم در راه خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بکار می‌گیریم، اما اعتراف می‌کنیم که ایثار این عزیزان هرگز قابل جبران نیست.

وی افزود: در طول 16 ماه خدمت در بنیاد شهید، معوقات 10 ساله خانواده‌های شهدا و ایثارگران را که مبلغ 3850 میلیارد تومان بود را پرداخت کردیم؛ این اقدامی بزرگ و سنگین بود که به سرانجام رسید.

رییس بنیاد شهید کشور امروز در سفر به قم با حضرات آیات مراجع تقلید ‘عبدالله جوادی آملی’ و ‘حسین وحید خراسانی’ دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجج اسلام ‘محمدصادق صالحی منش’ استاندار قم، ‘محمدرضا آشتیانی’ و ‘احمد امیرآبادی فراهانی’ نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی نیز با معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: