یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۵ آذر ۱۳۹۳
1406

گلزار شهدای کلیمی، ثبت ملی می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مراسم افتتاح یادمان شهدای کلیمی در آرامستان کلیمیان تهران از ثبت گلزار شهیدان این آرامستان در آینده خبر داد  به گزارش یاشهید، حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران صبح دیروز، دوشنبه 24 آذرماه 93 در مراسم افتتاح یادمان شهدای کلیمی و گلزار ساماندهی […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مراسم افتتاح یادمان شهدای کلیمی در آرامستان کلیمیان تهران از ثبت گلزار شهیدان این آرامستان در آینده خبر داد 

به گزارش یاشهید، حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران صبح دیروز، دوشنبه 24 آذرماه 93 در مراسم افتتاح یادمان شهدای کلیمی و گلزار ساماندهی شده شهدا در آرامستان کلیمیان تهران، ضمن تشکر از انجمن کلیمیان ایران، گفت: عامل تشکیل این جلسه، شهدا هستند و هموطنان ما از ادیان مختلف حول محور این موضوع مشترک اینجا گردهم آمده اند.

وی با اشاره به این مطلب که حدود 222 هزار شهید در 19 هزار و 600 گلزار در سراسر کشور آرمیده اند، ادامه داد: بنا به فرمایش امام راحل، تربت شهدا، زیارتگاه عارفان است. حضور در گلزار شهدا از یک سو باعث یادآوری اهداف و ارزش های دینی و انقلابی به ما می شود و از سوی دیگر  به ما در مقابله با دشمنان نیرو می بخشد.

صمیمی در تشریح مقام شهید و شهادت، گفت: کلمه شهید و شهادت در تمام ادیان الهی شأن و منزلت بسیار بالایی دارد. حتی در تورات نیز شهادت و خونی که در راه دفاع ریخته می شود، از احترام بالایی برخوردار است.

وی افزود: گلزار شهدا، میراث فرهنگی و معنوی ماست و ما ثبت ملی گلزارها را در دستور کار خود داریم که ثبت گلزار شهدای کلیمیان تهران که پیکر پاک 6 شهید در آن مدفون است، نیز از جمله برنامه هایی ست که در صدد انجام آن هستیم.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: