یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۲ آذر ۱۳۹۳
1719

امروز؛ برگزاری مراسم بزرگداشت «شهید زنگی آبادی»، عضو هیئت مدیره موزه صلح

«احمد زنگی آبادی»، جانباز شیمیایی ۷۰ درصد، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و راهنمای داوطلب موزه صلح تهران، عصر روز سه شنبه ۲۷ آبانماه۹۳ به خیل یاران شهیدش پیوست. به گزارش یاشهید، مراسم یادبود شهید والامقام احمد زنگی آبادی، عضو هیئت مدیره و از راهنمایان داوطلب موزه صلح امروز چهارشنبه 12 […]

«احمد زنگی آبادی»، جانباز شیمیایی ۷۰ درصد، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و راهنمای داوطلب موزه صلح تهران، عصر روز سه شنبه ۲۷ آبانماه۹۳ به خیل یاران شهیدش پیوست.

به گزارش یاشهید، مراسم یادبود شهید والامقام احمد زنگی آبادی، عضو هیئت مدیره و از راهنمایان داوطلب موزه صلح امروز چهارشنبه 12 آذر 1393 از ساعت 15 تا 17  با حضور جمعی از همکاران، دوستان و اعضای خانواده شهیداحمدزنگی آبادی درموزه صلح تهران برگزار می‌شود.

«احمد زنگی آبادی»، جانباز شیمیایی 70 درصد، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و راهنمای داوطلب موزه صلح تهران، عصر روز سه شنبه 27 آبانماه93 در اثر عوارض ریوی ناشی از مجروحیت با گاز خردل، در یکی از بیمارستان‌های تهران به خیل یاران شهیدش پیوست. او از اعضای فعال موزه صلح بود و با وجود بیماری شدید ریوی و چشمی و نیاز دائم به استفاده از دستگاه اکسیژن ساز و داروهای گوناگون، همواره برای بازدیدکنندگان از موزه صلح، ماهیت غیر انسانی سلاح‌های شیمیایی و لزوم تلاش برای صلح و ترویج دوستی را روایت می‌کرد.

زنگی آبادی سال گذشته در سومین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در لاهه با دبیر کل سازمان ملل و مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ملاقات کرد و از آنان خواست تلاش خود را برای ریشه کن کردن این سلاح‌ها دو چندان کنند. احمد زنگی آبادی، جانباز 70 درصد شیمیایی در سال 1363 در جزیره مجنون مجروح شده بود و می‌گفت: «بارها و بارها عمل قرنیه چشم انجام داده است.»

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: