یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۱ آذر ۱۳۹۳
1423

اولین یادواره شهدا با عنوان ‘تشنگان وصال’ در لندن برگزار شد

اولین یادواره شهدا با عنوان ‘تشنگان وصال’ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و همچنین شهدای هسته ای کشور، با حضور جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس ، در لندن برگزار شد.   به گزارش یاشهید، حجت الاسلام سعید اقبال سبحانی، نماینده مرکز اسلامی انگلیس در شهر گلاسکو […]

اولین یادواره شهدا با عنوان ‘تشنگان وصال’ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و همچنین شهدای هسته ای کشور، با حضور جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس ، در لندن برگزار شد.

 

به گزارش یاشهید، حجت الاسلام سعید اقبال سبحانی، نماینده مرکز اسلامی انگلیس در شهر گلاسکو در سخنانی در این همایش که توسط انجمن اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا، هیات زینبیه لندن ومرکز اسلامی انگلیس برگزار گردید، گفت: خداوند متعال در فرازهایی از قرآن کریم، زمین را به تجارتخانه ای تشبیه نموده که انسان می بایست در آن تلاش نماید.

وی با برشمردن عمر و خرد به عنوان دو سرمایه انسانی، افزود: گروهی در این تجارتخانه ضرر می کنند که به فرموده امیر مومنان علی (ع): این گروه شیطان را در سینه خود جای می دهند و سپس شیطان فربه می شود و اختیار فرد را به دست می گیرد تا او را از نورهدایت دور کند و قرآن عاقبت بدی را برای اینان هشدار می دهد و گروهی دیگر که قلبشان را با نور احدیت جلا می دهند و تلاش می کنند در این تجارتخانه سودی ببرند.

نماینده مرکز اسلامی انگلیس در شهر گلاسکو با اشاره به مقام والای شهدا، افزود: حضرت امام صادق(ع) حدیثی دارند که بیانگر مقام شامخ شهداست که می فرمایند: بالاتر ازهر خوبی یک خوبی دیگری است، الا شهادت.

حجت الاسلام سعید اقبال سبحانی، با شاره به ایثارگری های شهدای انقلاب اسلامی، آن را حقیقتی روشن از تاثیر پذیری واقعه عاشورا بیان نمود.

دکتر مسعود بردبار، استاد دانشگاه ‘کینگزتون’ نیز در سخنانی دراین همایش ضمن محکوم نمودن کشورهای حامی جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در حالی که انگلیس پس از گذشت 100 سال از جنگ جهانی اول، یاد رزمندگانشان را گرامی می دارد، این وظیفه هر ایرانی آزاده ای است که قدردان رشادت های جوانان و ایثارگرانی باشد که از جان خود گذشتند تا در مقابل تجاوزهای دشمن ایستادگی کنند.

وی با اشاره به مظلومیت ایران اسلامی در جنگ تحمیلی گفت: چه کسی پاسخگوی استفاده رژیم بعث عراق از سلاح های شیمیایی علیه ملت ایران است؟.

این استاد دانشگاه افزود: متاسفانه این جنگ همچنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دارد و تحریم ها نمونه ای از استمرار خصومت دشمن علیه ملت ماست.

وی خاطر نشان کرد: ایستادگی مردم در مقابل دشمنان، چه در زمان 8 سال دفاع مقدس و چه امروز که تحریم های ناعادلانه ای را علیه ملت ما وضع می کنند، نعمتی بزرگ، حقیقتی انکارناپذیر و رمز موفقیت ملت ماست.

ابوالفضل میرخانی از دیگر سخنرانان یادواره شهدا ، در سخنانی به ایثارگری های کارکنان صنعت نفت در دوران دفاع مقدس اشاره داشت.

مهندس زین کوهی، دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در خصوص ضرورت برگزاری این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش برای نسل دوم ایرانیان که در خارج از کشور زندگی می کنند بسیار سودمند است تا با تاریخ کشورشان آشنا شوند.

دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان گفت: همه ما قدردان شهدا، ایثارگران و رزمندگانی هستیم که از جان خود گذشتند تا استقلال و اقتدار کشور را برای ما به ارمغان آورند.

مهندس زین کوهی افزود: ما آغازگر راهی هستیم که امیدواریم در سال های بعد و با همت سایر جوانان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن باشیم.

در این همایش همچنین از 3 تن از رزمندگان مقیم انگلیس با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: