یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ مهر ۱۳۹۳
1868

سالروز عملیات والفجر 4 در سال 1362

امروز 27 مهرماه 1393 می باشد . درست سی و یک سال پیش در چنین روزی عملیات والفجر 4 در مریوان اتفاق افتاد . عملیاتی که در شمال مریوان با حضور 71 گردان پیاده ، زرهی و مکانیزه و 11 گردان توپخانه ایران انجام شد. که در این عملیات بیش از 18 هزار عراقی تلفات دادند. […]

امروز 27 مهرماه 1393 می باشد . درست سی و یک سال پیش در چنین روزی عملیات والفجر 4 در مریوان اتفاق افتاد . عملیاتی که در شمال مریوان با حضور 71 گردان پیاده ، زرهی و مکانیزه و 11 گردان توپخانه ایران انجام شد. که در این عملیات بیش از 18 هزار عراقی تلفات دادند.

به گزارش یاشهید ،  دشت شیلر به عنوان یک تو رفتگی عمیق از خاک عراق در داخل خاک ایران ، به عنوان پایگاهی برای نفوذ ضد انقلاب و عوامل خرابکار دشمن مورد استفاده بود . عملیات والفجر4 در ابتدا یک عملیات محدود برای تصرف این دشت بود ، اما مقاومت شدید عراق این عملیات را تبدیل به یکی از بزرگترین رویارویی های دو طرف در طول 8 سال جنگ کرد . در نهایت ایران نه تنها موفق به تصرف دشت شیلر گردید بلکه تا ارتفاعات کانی مانگا پیشروی نمود و شهر پنجوین عراق را تصرف کرد اما تخریب گسترده شهر از سوی عوامل رژیم بعث باعث گردید تا شهر به عنوان یک هدف غیر استراتژیک رها شده و نیروهای ایرانی در ارتفاعات اطراف مستقر شوند ، ضمن آنکه این عملیات خطوط جبهه را به شهر سلیمانیه عراق بسیار نزدیک کرد . لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان ، در این عملیات نقش مهمی بر عهده داشت و این عملیات از نقاط عطف تاریخ این لشکر به حساب می آید .

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: