یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۳۰ شهریور ۱۳۹۳
1428

برنامه‌های سازمان نشر آثار و ارزش ‌های مشارکت زنان به مناسبت هفته دفاع مقدس

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش­های مشارکت زنان در دفاع مقدس، از نامگذاری سومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان ” شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار” خبرداد و برنامه های حوزه زنان و دفاع مقدس را در این هفته اعلام کرد. به گزارش  یا شهید ،   مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار […]

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش­های مشارکت زنان در دفاع مقدس، از نامگذاری سومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان ” شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار” خبرداد و برنامه های حوزه زنان و دفاع مقدس را در این هفته اعلام کرد.

به گزارش  یا شهید ،   مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش­‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای کشور را مرهون جانفشانی‌های شیرزنان و دلاور مردان این مرز و بوم در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دانست که به تاریخ ما هویت بخشید.

مجتهدزاده با بیان اینکه حماسه‏ ملت ایران در دفاع مقدس اوج ظرفیت‌های انسانی ملت را به نمایش گذاشت خاطر نشان کرد: فداکاری‌ها‌ى این دوران توانست یک نظام الهى و معنوى و متّکى بر تفکّر و اندیشه درست و برخاسته از ایمان را تحکیم کند بنابراین بزرگداشت این هفته، بزرگداشت ایثار  و تکریم ارزش‌های انسانی است.

مجتهدزاده، به برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه زنان اشاره کرد و افزود: همزمان با سوم مهرماه تجدید میثاق با آرمان­های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری در این که روز شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار، نامگذاری شده با نثار گل به مرقد معمار بزرگ انقلاب اسلامی، توسط زنان فرهیخته، رزمنده، ایثارگر و ولایتمدار صورت می گیرد.

وی گفت: بیعت با شهیدان در این روز با عطرافشانی مزار مطهر شهدا و تجلیل از ایثارگران و مقام شامخ جانبازان و مصدومین شیمیایی و بزرگداشت نقش زنان، به عنوان اسوه‌های مقاومت و ایثار یکی از برنامه های ملی در سطح کشور است.

مجتهدزاده ، برگزاری نشست های نقد و بررسی آثار  ادبی و هنری ویژه زنان و دفاع مقدس،  همایش موضوعی با استفاده از ظرفیت­‌های محلات و هیأت­‌های خودجوش مردمی در موضوع زنان و دفاع مقدس ، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی پیرامون زن و دفاع مقدس، نشست سراسری با سازمان‌های مردم نهاد، اجرایی و نهادهای غیردولتی فعال در حوزه دفاع مقدس، اهم برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه زنان عنوان کرد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، همچنین از تشکیل دبیرخانه و برگزاری همایش تخصصی- بین المللی حمایت از حقوق مصدومین شیمیایی در این سازمان خبر داد.

وی اضافه کرد: انجام سخنرانی زنان فعال در حوزه دفاع مقدس، در مدارس، تکایا و دانشگاه‌های کشور، برگزاری نشست‌های رادیویی و تلوزیونی، انجام مصاحبه‌های خبری و بیان خاطرات زنان حماسه آفرین نیز از جمله برنامه‌های این سازمان بشمار می رود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان از همه آحاد مردم و به ویژه زنان فرهیخته، ایثارگر و ولایتمدار ایران اسلامی خواست تا با برگزاری هر چه باشکوهتر برنامه‌های این هفته، ضمن یادآوری فداکاری رزمندگان و ایثار هشت سال حماسه دوران دفاع مقدس، نسل جوان را با این دوران آشنا نمایند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: