یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ شهریور ۱۳۹۳
2108

نشست مشترك معاون پژوهش و ارتباط فرهنگي بنياد شهيد با مسئولان ارشد معاونت فرهنگي ارتش ج ا ا

نشست مشترك معاون پژوهش و ارتباط فرهنگي بنياد شهيد با مديران ارشد معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، سه شنبه بيست و پنجم شهريور ماه به ميزباني بنياد شهيد برگزار شد. به گزارش یا شهید ،  در اين نشست حجت الاسلام مازني؛ معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد، امير سرتيپ شاهين […]

نشست مشترك معاون پژوهش و ارتباط فرهنگي بنياد شهيد با مديران ارشد معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، سه شنبه بيست و پنجم شهريور ماه به ميزباني بنياد شهيد برگزار شد.

به گزارش یا شهید ،  در اين نشست حجت الاسلام مازني؛ معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد، امير سرتيپ شاهين تقي خاني؛ جانشين معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش، امير سرتيپ مختار زاده؛ رئيس اداره ارتباطات معاونت فناوري اطلاعات ارتش، سرگرد محمود سزاوار؛ رئيس اداره روابط عمومي ارتباط با رسانه ها، سرگرد مهدوي مدير گروه تلويزيوني ارتش، جوشقاني مدير امور هنري، فيلم و موسيقي ارتش، علي مطمئنيان؛ مدير مركز اسناد سازمان عقيدتي و سياسي ارتش و سيد مرتضي حسيني؛ مديركل امور هنري و نمايشي بنياد و مديرگروه تلويزيوني شاهد حضور داشتند.

حجت الاسلام مازني در اين نشست ضمن تشريح ماموريت هاي معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد در سخناني گفت: مطابق اساسنامه بنياد و قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي اين معاونت رسالت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را دارد و مخاطب و جامعه هدف اين ماموريت آحاد مردم و كل جامعه است و از آنجا كه فرهنگ شهادت امري مستمر و پوياست، زير ساختهاي اين حوزه و بويژه تعاملات فرهنگي مي بايست بطور مستمر تقويت يافته و ارتقاء داده شود.

وي در ادامه از رئوس برنامه هاي مركز اسناد ايثارگران، اداره كل انتشارات و اطلاع رساني، دفتر پژوهش هاي فرهنگي، اداره كل تبليغات و مراسم فرهنگي و اداره كل امور هنري و نمايشي بنياد گفت و افزود: انتشار 15 مجلد از مجموعه مرجع و مستند «فرهنگ اعلام شهدا» و 13 كتاب از مجموعه «وصاياي كامل شهدا» و همچنين توليد فيلم سينمايي «مرواريد هاي خليج فارس» با همكاري نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از اقداماتي مهمي هستند كه در يك سال گذشته به انجام رسيد اند.

حجت الاسلام مازني خاطر نشان كرد: بنياد شهيد در ارتباط با شهدا نگاه بخشي ندارد و اميدواريم با هم افزايي و همپوشاني در امور فرهنگي و ترويجي شاهد اثر گذاري و اثر بخشي فعاليت ها باشيم.
حجت الاسلام مازني گفت: با توجه به وجود زمينه هاي همكاري و اهداف متعالي و مشترك بنياد شهيد وامور ايثارگران و معاونت فرهنگي ارتش جمهوري اسلامي ايران؛ آمادگي داريم در همه سطوح مديريتي و با همه توان و تخصص وارد تعامل مثبت و سازنده شويم و اين نشست و تبادل نظرات و تجارب ارزنده با برادران ارتشي را مغتنم مي شماريم.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد در پايان ضمن ترسيم نحوه ارتباط كارشناسان و مديران معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش با ادارات مختلف بنياد شهيد بر پرهيز از برخوردهاي انتزاعي، داشتن نگاه فرا سازماني و رعايت مرزهاي قانوني و مصوب موجود و بويژه در خصوص مرجعيت قانوني حفظ و نگهداري از اصل آثار شهدا در بنياد شهيد و امور ايثارگران تاكيد كرد.

در ادامه اين نشست صميمي، اميرسرتيپ شاهين تقي خاني؛ جانشين معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره نقش تاريخي ارتش در پيروزي انقلاب اسلامي و پيوند مردم و انقلاب توسط افسران مومن و پيرو نهضت امام خميني(ره) گفت و ادامه داد: ارتش جمهوري اسلامي ايران با تقديم بيش از 49 هزار شهيد افتخار جانفشاني در راه ايران اسلامي را دارد .
وي افزود: ترويج فرهنگ شهادت از طريق آشنايي مردم با شخصيت هاي عظيم شهداي ارتش و برنامه ريزي و همكاري با نهادهاي مسئول در اين زمينه ضرورتي انكار ناپذير است.
اميرسرتيپ شاهين تقي خاني با برشمردن سابقه فعاليت هاي معاونت فرهنگي و سازمان عقيدتي و سياسي ارتش گفت: چاپ و انتشار كتب و مجلات پرمحتوا، برپايي مراسم يادبود شهدا، تاسيس مركز اسناد ارتش و گروه تلويزيوني ارتش، مسابقات قرآن ارتش همگي بركات خوبي داشته اند و اميدواريم با تحقق تفاهم نامه و همكاري مستمر ميان اين دو مجموعه و بهره گيري از تجارب ارزنده موجود در معاونت پژوهش بنياد شهيد به پيشبرد سياست اثرگذاري فرهنگي درخصوص معرفي شهداي والامقام ارتش جمهوري اسلامي ايران به آحاد مردم باشيم.

در پايان ميهمانان حاضر در اين نشست از بخش هاي مختلف معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي؛ مركز اسناد ايثارگران، آرشيو ديداري و شنيداري و مجموعه پايگاه هاي اطلاع رساني اداره كل انتشارات و اطلاع رساني بازديد نمودند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: