یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۲ فروردین ۱۳۹۶
1877

مراسم پدران آسمانی در گلزار شهدای تهران برگزار گردید

همایش «تکریم پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا» به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت امیرالمؤمنین علی (ع) و روز پدر در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران با حضور پدران شهدای تهران بزرگ و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. به گزارش یاشهید ،حجت الاسلام سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و […]

همایش «تکریم پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا» به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت امیرالمؤمنین علی (ع) و روز پدر در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران با حضور پدران شهدای تهران بزرگ و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ،حجت الاسلام سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش با بیان این که شهدا در وصیت‌نامه‌های خود سفارش بسیاری نسبت به احترام به پدر و مادر داشته‌اند گفت: جوان‌های بسیاری در راه دفاع از کشور و در شب عملیات‌ها در سنگر به هم‌رزمان خود سفارش کرده‌اند که دستان پدر و مادر خود را ببوسید و به آنها احترام بگذارید ولی ما هنوز نتوانستیم بسیاری از واقعیات را از این وصیت نامه‌ها دریابیم.
وی ادامه داد: جوان‌هایی که به جبهه‌ها رفتند در فضای مسائل مادی و متکی به نفس اماره خود نبوده و با در نظر گرفتن خواسته رهبرشان و مصلحت کشور، زندگی خود را رها کرده و در این مسیر به شهادت رسیدند و همه این عزیزان از الگویی به نام اسلام و به ویژه امیر المومنین حضرت علی (ع) پیروی کردند.
حجت الاسلام مؤذنی با تأکید بر اینکه مردم قدردان شهدا و خانواده‌های معظم آنها هستند تصریح کرد: سالانه 25 هزار یادواره در سراسر کشور برای شهدا برگزار می‌شود و عده‌ای از جوان‌ها که در آن دوره متولد نشده‌اند هنوز دوران دفاع مقدس برایشان ملموس نیست که باید زمینه آشنایی بیشتر آنها را با روحیه ایثار و فداکاری که از اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) سرچشمه گرفته است را فراهم کرد.ما اجازه نمی‌دهیم که گروهی از شهدا سوء استفاده کنند و یا افرادی بخواهند از اعتبار شهدا برای خود سکوی پرتاب بسازند. برگزاری این حجم از یادواره شهدا به این دلیل است که یاد و نام آنها و شیوه زندگی‌شان به مردم منتقل شود. فرهنگی که آنها  به عنوان یک روش در نظر گرفته بودند ریشه در فرهنگ عاشورا داشت.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند ادامه راه شهدا است خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ایثار، مقاومت در برابر دشمن، از خودگذشتگی و ایستادگی مقابل توطئه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … است.
حجت الاسلام مؤذنی افزود: امروز ما قدردان پدران آسمانی شهدا هستیم و آنها در شب میلاد امیر المومنین حضرت علی (ع) در کنار مزار فرزندان خود حاضر شده و فرزندان نیز در کنار مزار پدران شهید خود حضور می‌یابند و شاید اکنون حضور فیزیکی شهدا را شاهد نباشیم ولی بنا به فرموده قرآن کریم شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌گیرند و همیشه ما را نظاره گر هستند.
صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این همایش برگزاری این مراسم تجلیل را در سالروز ولادت امیر المومنین حضرت علی (ع) و روز پدر بسیار مبارک و ویژه دانست و گفت: در این روز فرزندان شهدا خدمت پدرانشان در گلزار شهدا رفته و روز پدر را تبریک می‌گویند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با اجرای این برنامه پدران نیز به کنار مزار فرزندان شهیدشان می‌آیند و این مراسم در سراسر کشور با تأکید حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد برگزار می‌شود.
در این همایش پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به همایش پدران آسمانی قرائت شد و سپس خانواده‌های معظم شهدا با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مزار شهدا را عطرافشانی و گل‌باران کردند.
همایش «تکریم پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا»، به مناسبت 13 رجب سالروز میلاد حضرت امام علی (ع) و روز پدر در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: