یـا شـهـیـد
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
1046

اولين خبرنگار شهيد جنگ كيست؟

رسول درسال1337در شهر آبادان ديده به جهان گشود. از همان اوان كودكي عشق به اسلام و نفرت عميق خود را به طاغوتيان نشان مي داد. در اوج اختناق و فشار ساواك بر ايران به خواندن كتاب هاي ممنوعه مي پرداخت و آن كتاب ها را به ساير دوستان نيز مي داد و بدين طريق به […]

رسول درسال1337در شهر آبادان ديده به جهان گشود. از همان اوان كودكي عشق به اسلام و نفرت عميق خود را به طاغوتيان نشان مي داد. در اوج اختناق و فشار ساواك بر ايران به خواندن كتاب هاي ممنوعه مي پرداخت و آن كتاب ها را به ساير دوستان نيز مي داد و بدين طريق به خودسازي و دگر سازي مي پرداخت.

رسول براي اينكه بيشتر به جنايات رژيم پهلوي پي ببرد و با درد و رنج مردم مستضعف بيشتر آشنا شود به حلبي آباد هاي تهران، شيراز، آبادان و ساير نقاط كشور سر مي زد. گاه شعر و داستان مي گفت و محتواي داستان و شعرش بيشتر فرياد امت مستضعف ايران بود. در جريان شكل گيري انقلاب، رسول كه از قبل خود را آماده چنين روزهايي كرده بود و تا حدودي با جنايت خاندان پهلوي آشنا بود، فعاليت هاي گسترده اي را جهت پيشبرد انقلاب آغاز كرده به قم مي رفت و اعلاميه هاي امام خميني را كه خطاب به امت مسلمان صادر مي شد به آبادان مي آورد و در سطح شهر پخش مي كرد.

درسال1359 به عنوان خبرنگار صدا وسيماي مركز آبادان مشغول به كار شد و به عنوان خبرنگار جنگي به جبهه جنگ رفت و در جبهه بعد از اتمام كارهاي خبريش در تاريخ هفدهم آذر1359 در جبهه آبادان به فيص شهادت نايل آمد.
انتهاي پيام / منبع: كتاب اولين هاي دفاع مقدس صفحه: 185

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: