یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
2432

سی و یکمین سالگرد شهادت شهید ترور سردار سیدمجتبی هاشمی و همرزمانش برگزار می گردد

بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت شهید ترور سردار شهید و فرمانده جنگهای نامنظم شهید سیدمجتبی هاشمی روز جمعه 24 اردیبهشت ماه در گلزار شهدای تهران برگزار می گردد. به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت شهید ترور سردار شهید سیدمجتبی هاشمی و همرزمان شهیدش روز جمعه ساعت 9 صبح با حضور […]

بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت شهید ترور سردار شهید و فرمانده جنگهای نامنظم شهید سیدمجتبی هاشمی روز جمعه 24 اردیبهشت ماه در گلزار شهدای تهران برگزار می گردد.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت شهید ترور سردار شهید سیدمجتبی هاشمی و همرزمان شهیدش روز جمعه ساعت 9 صبح با حضور جمعی از همرزمانش و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و با خاطره گویی حاج سیدمحمود صندوقچی و قاسم صادقی در سالن همایش گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با حضور بر سر مزار این شهید والامقام با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره اش را گرامی میدارند.

شهید سید مجتبی هاشمی در سال ۱۳۱۹ ه ش در محله شاهپور تهران(وحدت اسلامی فعلی) دیده به جهان گشود. او فرزند سوم خانواده‌ای مذهبی و متوسط بود که عشق به اهل بیت و علمای اسلام در فضای آن موج می‌زد.

وی پس از طی دوران تحصیلات متوسطه به ارتش پیوست و به دلیل اندام ورزیده و قدرت بدنی قابل توجهی که داشت عضو نیروهای ویژه کلاه سبز شد، اما پس از مدت کوتاهی با مشاهده جو حاکم بر ارتش و آگاهی بیشتر از ماهیت رژیم طاغوت از ارتش شاهنشاهی خارج و به کار آزاد مشغول شد.
در ایام‌الله ۱۵ خرداد سال ۴۲ او و چند تن از دوستانش به موج خروشان مردم پیوستند و تحت تعقیب و کنترل مأموران پهلوی قرار گرفتند و با کوچک‌ترین بهانه‌ای به منزل او هجوم می‌اوردند.

با شروع غائله کردستان، شهید هاشمی به همراه عده‌ای از افراد کمیته منطقه ۹ در پی فرمان بسیج عمومی حضرت امام، عازم غرب کشور شد و در آزادی و پاکسازی آن منطقه شرکت نمود. هنوز چند روز از آغاز تجاوز عراق به خاک کشورمان نگذشته بود که سید مجتبی، به همراه عده‌ای از دوستان و همرزمانش به صورت داوطلبانه و مستقل عازم جنوب کشور شد و در مدرسه فداییان اسلام، واقع در شهر آبادان مستقر شد و بدین ترتیب اولین نیروی انتظامی نامنظم برای مقابله با تهاجمان بعثیون در آبادان و خرمشهر به‌وجود آمد که به گروه “فداییان اسلام” معروف شد.

سر انجام سيد مجتبي هاشمي 28 ارديبهشت 1364 در خيابان وحدت تهران توسط عناصر تروريستي سازمان مجاهدين خلق به شهادت رسيد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: