یـا شـهـیـد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
1554

دعای ندبه مورخ 10 اردیبهشت ماه

زمزمه دعای پرفیض ندبه در جوار مزار شهدای هفتم تیر و مزار شهید حاج شیخ مهدی شاه آبادی طنین انداز شد. به گزارش یاشهید ، صبح امروز 10 اردیبهشت ماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی شاه آبادی مراسم پرفیض دعای ندبه در یادمان شهدای هفتم […]

زمزمه دعای پرفیض ندبه در جوار مزار شهدای هفتم تیر و مزار شهید حاج شیخ مهدی شاه آبادی طنین انداز شد.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز 10 اردیبهشت ماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی شاه آبادی مراسم پرفیض دعای ندبه در یادمان شهدای هفتم تیر و در جوار مزار شهید شاه آبادی توسط حاج مرتضی خلیلی و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثار گل بر سر مزار این شهید والامقام و شهیدان رجایی و باهنر و شهید بهشتی و دیگر شهدای حزب جمهوری یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

مهدی شاه‌آبادی، در سال 1309 در قم به دنیا آمد. دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام: امام خمینی، بروجردی، گلپایگانی و اراکی تحصیل کرد. در سن 27سالگی در سال 1336 جهت تشکیل خانواده تصمیم به ازدواج گرفته و با خانواده آیت الله العظمی میرزای شیرازی وصلت کرد. فعالیت سیاسی وی پس از کودتای ننگین 28 مرداد 1332 شروع شد، چندین مرحله توسط مأموران طاغوت دستگیر شد که از این میان 5 بار اسیر زندان‌های مخوف رژیم گشته و 1 بار هم تبعید شد. اداره بیت امام هنگام استقبال از امام، نقش ویژه شهید بود که بسیار حساس و قابل توجه است. ابلاغ و اعلام فرمان امام مبنی بر لغو حکومت نظامی در 21 بهمن 1357 به مردم نقش دیگر شهید بود که به‌همراه شهید مطهری، اقدام کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله شاه‌آبادی در آغاز دوره اول مجلس شورای اسلامی به‌عنوان کاندیدای مشترک جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی و دیگر گروه‌های اسلامی بود که با رأی بالای مردم تهران به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و طی 4 سال خدمت در این سنگر، اثرات عمیقی از خود به جای گذاشت. ایشان در کمیسیون قضایی، یک عضو صاحب‌نظر فعال بود و در دوره دوم کسب 1.5 برابر بیشتر رأی به نمایندگی مجلس انتخاب شد و همین دلیل بر افزایش محبوبیت او در بین مردم بود. نمایندگی امام در بنیاد مستضعفان از سال 1359 و همکاری با اوقاف و امور خیریه از فعالیت‌های قابل توجه جانبی دیگر آیت‌الله شاه‌آبادی بود. در طول مدت دفاع و جنگ تحمیلی در فرصت‌های به دست آمده در جمع رزمندگان اسلام و در کنار آنان در جبهه‌ها حضور می‌یافت. بالاخره در واپسین مرحله‌ای که آیت‌الله از مناطق جنگی جنوب بازدید می‌کرد، در منطقه عملیاتی جزیره مجنون بر اثر انفجار و اصابت ترکش در ششم اردیبهشت ماه سال 63 در حالی که در جمع رزمندگان اسلام حضور داشت به شهادت رسید.


1 2 3 4 5 6 7 8

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: