یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۶ دی ۱۳۹۴
1308

تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم در گلزار شهدای تهران

not found

صبح امروز پیکر شهیدان مدافع حرم شهید حمید اسداللهی و شهید داود جوانمرد در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران تشییع شد. به گزارش یاشهید ، صبح امروز یکشنبه ششم دی ماه 94 طی مراسم‌های باشکوه و جداگانه با حضور عموم مردم تهران پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم که طی چند روز گذشته به شهادت رسیدند، […]

صبح امروز پیکر شهیدان مدافع حرم شهید حمید اسداللهی و شهید داود جوانمرد در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران تشییع شد.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز یکشنبه ششم دی ماه 94 طی مراسم‌های باشکوه و جداگانه با حضور عموم مردم تهران پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم که طی چند روز گذشته به شهادت رسیدند، تشییع شده و در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفتند.

پیکر مطهر شهید داود جوانمرد نخستین شهید مدافع حرم صدا و سیما از مقابل ساختمان شماره 4 معاونت فناوری و رسانه‌های نوین تا مسجد بلال صداوسیما طی مراسم باشکوهی تشییع و طبق وصیتش که خواسته بود در کنار همرزمان شهیدش که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند، به خاک سپرده شود، در قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفت .

همچنین پیکر مطهر حمیدرضا اسداللهی از فعالان و نخبگان حوزه بین الملل بعد از برگزاری مراسم تشییع از مقابل مسجد امام موسی بن جعفر(ع) در خیابان 17 شهریور، خیابان شهید آیت الله سعیدی (غیاثی) برای برگزاری مراسم تدفین به گلزار شهدای بهشت زهرا(س) منتقل شد و در جوار عمویش شهید جواد اسداللهی که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده است در قطعه 50 گلزار شهدای تهران آرام گرفت .

این گزارش حاکیست : داود جوانمرد نخستین شهید مدافع حرم صدا و سیما است که در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در شهر حلب سوریه به شهادت رسید. داود جوانمرد، متولد 1349 تهران، فرزند اول خانواده است. وی پس از به پایان دوران دبیرستان در رشته علوم تجربی، در سن 16 سالگی به جبهه رفت. او در سال‌های آخر جنگ تحمیلی(حدود سال 1365) تقریباً سه سال در جبهه جنگید. پس از دوران دفاع مقدس، جوانمرد تصمیم گرفت به کردستان برود و با ضد انقلاب بجنگد. در آنجا حدود 3 سال فرمانده گردان منطقه عملیاتی سقز بود. پس از بازگشت از کردستان در سال 1376 به استخدام رسمی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درآمد؛ وی در این سال ها ابتدا در بخش حراست و سپس در معاونت فنی این سازمان فعالیت کرد.  شهید جوانمرد چند شب پیش در منطقه حلب سوریه مورد اصابت ترکش های خمپاره دشمنان اسلام قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حمیدرضا اسداللهی 30 ساله و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب در دانشگاه تهران بود؛ او همچنین از فعالان و نخبگان حوزه بین الملل بود که ارتباط مؤثر و مستمری با نیروهای جهادی دیگر کشورها داشت. با خبر شهادت این شهید والامقام، مراسمی  در کشورهای عراق و یمن و پاکستان برای بزرگداشت وی برگزار شده است. او که فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در کشورهای مسلمان منطقه داشت، از بانیان کنگره لقاءالحسین (ع) بود. در مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، دوستان عرب زبان او از کشورهای عراق و لبنان نیز حضور داشتند؛ همچنین خانواده شهید عماد مغنیه نیز در مراسم تشییع پیکر مطهر او حضور خواهند داشت. از این شهید والامقام دو فرزند پسر 4 ساله و دو ماهه به یادگار مانده است.

1 2 3 4 5 6 7 8 9

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: