یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۳ مهر ۱۳۹۴
2175

فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده منتقل کنیم

not found

نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه همه آحاد ملت ایران حفظ فرهنگ والای ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده است. به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی روز پنجشنبه در مراسم غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) گفت: انتقال فرهنگ شهادت و […]

نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه همه آحاد ملت ایران حفظ فرهنگ والای ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده است.

به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی روز پنجشنبه در مراسم غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) گفت: انتقال فرهنگ شهادت و ایثار علاوه بر تاثیرات معنوی آن باعث می شود همگان بدانند که انقلاب اسلامی با چه هزینه و مشکلاتی به دست نسل امروز و آینده رسیده است.
وی با بیان اینکه تکریم شهدا و خانواده های آنان امری واجب است ادامه داد: امروز اگر توان هسته ای کشور قدرت مذاکره را برای ایران ایجاد کرده و مسوولان نظام می توانند با قدرت در مقابل زیاده خواهی مستکبرین بایستند بخاطر خون شهدا و ایثارگری های جوانان این مرز و بوم است.
شهیدی گفت: خون شهدا باعث عزت ملت ایران و مسوولان نظام شده است و امروز همه دنیا می دانند که ملت ایران فداکار و مجاهد است و در راه حفظ آرمان ها و ارزشهای خود جان خود را که عزیزترین داشته هر انسانی است به راحتی هدیه می کند.
وی با اشاره به ناامنی های کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و لبنان گفت: امروز به برکت خون شهدا و جانفشانی آنان ایران کشوری امن و باثبات است.

حجت الاسلام شهیدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا از مدیریت ضعیف و عدم توانایی در حفظ امنیت و سلامت حجاج انتقاد کرد.

همچنین در ابتدای این مراسم صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ضمن خیرمقدم فرا رسیدن عید سعید قربان را به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تبریک گفت.
همزمان با اولین پنجشنبه هفته دفاع مقدس گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان لشگری و کشوری از جمله حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و هاشمی استاندار تهران غبارروبی و عطرافشانی شد.
در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب توسط حجت الاسلام شهیدی قرائت شد و سپس 30 هزار شاخه گل به مزار 30 هزار شهید دفاع مقدس گلزار شهدای تهران توسط خادمان و خانواده شهدا تقدیم شد.
پنجشنبه دوم مهرماه همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» نامیده شده است و مراسمی در گلزار شهدای سراسر کشور با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان با حضور خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران برگزار شد.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: