یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ دی ۱۳۹۳
1446

راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی ایثارگران گامی در ترمیم آسیب‌های ارتباطی است

سردار انصاری گفت: طرح‌های شبکه‌های اجتماعی که از طرح‌های تحولی بنیاد است، جزء طرح‌های سرمایه ساز اجتماعی برای بنیاد و نظام محسوب می‌شود.  به گزارش یاشهید، سردار محسن انصاری در گردهمایی معاونان تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور با تأکید بر راه‌اندازی دوباره شبکه‌های اجتماعی ایثارگران، گفت: ازآنجایی‌که ورود ایثارگران به […]

سردار انصاری گفت: طرح‌های شبکه‌های اجتماعی که از طرح‌های تحولی بنیاد است، جزء طرح‌های سرمایه ساز اجتماعی برای بنیاد و نظام محسوب می‌شود. 

به گزارش یاشهید، سردار محسن انصاری در گردهمایی معاونان تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور با تأکید بر راه‌اندازی دوباره شبکه‌های اجتماعی ایثارگران، گفت: ازآنجایی‌که ورود ایثارگران به هر عرصه‌ای خلاقانه و ایثارگرانه است؛ این شبکه‌ها باید با اهداف توسعه ارتباطی بنیاد با ایثارگران و ایجاد انسجام و وحدت بین جامعه ایثارگری راه‌اندازی شوند.
وی اظهار داشت: دو سند قابل‌قبول برای فعالیت در این زمینه، فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد احیای حضور ایثارگران در عرصه و همچنین بند 17 سیاست‌های کلی نظام درباره اولویت دادن به ایثارگران در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی است که هر دو این موارد در فرمایشات امام راحل درباره سیاست‌های بنیاد نیز آمده است.
سردار محسن انصاری با تأکید بر اینکه شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی ایثارگران یک حرکت خلاقانه برای ایجاد جویباری از نوآوری در بنیاد است گفت: بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب «تحول واجب است چون یک مجموعه مادامی‌که نو به نو متحول نشود می‌میرد«.
وی اظهار داشت: حرکت نوآورانه سال‌های قبل در بنیاد به نام شبکه‌های اجتماعی ایثارگران به حاشیه رفته است ولی بنیاد به‌عنوان سازمانی که باید نوآوری داشته باشد در حال حاضر بیش از 65 طرح نوآورانه و خلاقانه را در برنامه خود دارد که می‌توان گفت جویباری از نوآوری در بنیاد ایجاد شده که واحدهای مختلف باید از این جویبار برداشت کنند.
قائم‌مقام بنیاد گفت: طرح‌های شبکه‌های اجتماعی که از طرح‌های تحولی بنیاد است، جزء طرح‌های سرمایه ساز اجتماعی برای بنیاد و نظام محسوب می‌شود چون اگر این شبکه‌های ارتباطی ترمیم شوند مشارکت و انسجام ایثارگران افزایش یافته و تبدیل به عاملی برای سرمایه سازی خواهند شد.
وی از معتمدین معین، مشاورین استانداران، مشاوران فرمانداران، شبکه‌های دانشجویی و معتمدین معین دانشجویی به‌عنوان شبکه‌های اجتماعی نام برد که می‌توانند ارزش‌افزوده مناسبی ایجاد کنند.
سردار انصاری با تأکید بر اینکه فعالیت در زمینه شبکه‌های اجتماعی هنوز نهادینه نشده است، سه ویژگی استمرار، فراگیری و تبدیل‌شدن به یک واقعیت اجتماعی را ویژگی‌های نهادینه شدن این شبکه‌ها عنوان کرد و گفت: طرح‌های مشاوران استاندران و فرمانداران درزمینهٔ کادر سازی و معتمدین معین به‌عنوان طرح مادر فراگیر بوده‌اند.

وی با تأکید بر فراگیری فعالیت‌ها خطاب به معاونان تعاون بنیاد استان‌های سراسر کشور گفت: سعی کنید معتمدین معین صنفی را راه‌اندازی کنید. این طرح به فراگیر کردن معتمدین معین و ایجاد هم‌افزایی مؤثر کمک بسیاری می‌کند.
قائم‌مقام بنیاد ادامه داد: در صورت استمرار بخشی، ایجاد فراگیری و تبدیل فعالیت‌ها به واقعیت اجتماعی اعتماد نیز افزایش خواهد یافت چون این شبکه‌های اجتماعی ایثارگران با اعتقاد بنیاد به مشارکت ایثارگران در فعالیت‌ها و اعتماد جامعه ایثارگری به ما شکل گرفته بود.
سردار محسن انصاری با اشاره به فراگیری طرح سپاس و نهادینه شدن این طرح گفت: طرح سپاس، مراجعه‌ای معکوس است که نباید فقط در حد دیدار باشد بلکه باید با رویکرد حل مسئله انجام شود. این طرح، یک طرح ملی است که دبیرخانه آن در بنیاد شهید و امور ایثارگران است ولی متعلق به همه دستگاه‌ها است. دیدارهای طرح سپاس باید در فاصله زمانی 22 بهمن تا 22 اسفند نیز ادامه داشته باشد که گردهمایی معتمدین معین بنیاد با حضور مشاوران استان‌ها نیز در همین دوره زمانی برگزار خواهد شد.
سردار انصاری با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات محوری در برنامه ششم توسعه است گفت: صندوق اشتغال باید عملیاتی شود که در این صورت بسیار مؤثر خواهد بود.
قائم‌مقام بنیاد همچنین افزود: نظام‌نامه جشنواره کارآفرینی باید توسط معاونان تعاون امسال به‌صورت استانی و سال بعد به‌صورت ملی پیگیری شود. همچنین سعی کنید شغل‌هایی که ایجاد می‌شود شغل‌هایی مولد و پایدار باشد.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بنیاد باید به سمت کارآفرینی برود گفت: ایجاد شغل برای 300 هزار نفر از جامعه ایثارگری باید در برنامه ششم توسعه گنجانده شود تا تمام دستگاه‌ها در کشور موظف به پیگیری این موضوع شوند.

وی با تأکید بر ایجاد تحول در مددکاری و روش‌های سنتی گفت: تا مددکاری به‌صورت نوین، تیمی و اثرگذار انجام نشود ما در این زمینه مشکل خواهیم داشت.
قائم‌مقام بنیاد همچنین از معاونان تعاون و امور اجتماعی خواست برای احقاق حقوق ایثارگران آن‌ها را با حقوق خود آشنا کنند و هرکجا دستگاه‌های مختلف حاضر به احقاق این حق نشدند ایثارگر را با سازوکار کمیسیون ماده 16 و تبصره 2 ماده 58 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران آشنا سازند.
سردار محسن انصاری با بیان اینکه برای کامل کردن شبکه‌های ارتباطی از نظر اطلاعات پایه ایثارگران دچار مشکل هستیم گفت: باید روشی را پیش بگیریم که همه خدمات در بنیاد در بستری الکترونیکی و شبکه‌ای انجام شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تا سال 1396 یک هزار و 500 نفر از کارکنان بنیاد بازنشسته خواهند شد گفت: باید برای آینده فکر و برنامه‌ریزی کنیم. برگزاری دوره‌های آموزشی مبین 2 و جانشین پروری نیز در همین راستا به‌صورت همزمان شروع شده است. همچنین سازمان با توجه به نظام اداری کشور در حال چابک سازی و بازمهندسی فرایندها است. پس خدمات بنیاد نیز باید بر اساس فرآیندهای نو و اثرگذار به جامعه ایثارگری که ما مدیون آن هستیم، ارائه شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: