یـا شـهـیـد
۲۰ آبان ۱۳۹۳
1253

عین الله صادقی، شهیدی که زمان تولد، شهادت و عملیات شهادتش محرم بود

شهید ‘عین الله صادقی’ از اهالی روستای چلیچه از توابع استان چهارمحال وبختیاری در ماه محرم به دنیا آمد، در عملیات محرم جنگید و در ماه محرم نیز به شهادت رسید. به گزارش یاشهید ، شهید عین الله صادقی روز دوشنبه چهاردهم خردادماه سال 1349مصادف با چهاردهم محرم الحرام سال 1384هجری قمری در یک خانواده […]

شهید ‘عین الله صادقی’ از اهالی روستای چلیچه از توابع استان چهارمحال وبختیاری در ماه محرم به دنیا آمد، در عملیات محرم جنگید و در ماه محرم نیز به شهادت رسید.

به گزارش یاشهید ، شهید عین الله صادقی روز دوشنبه چهاردهم خردادماه سال 1349مصادف با چهاردهم محرم الحرام سال 1384هجری قمری در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.

این شهید سرافراز در خانه ای چشم به جهان گشود که بانگ اذان آن گوش اهالی روستا را نوازش می داد.

پدر این شهید بزرگوار مشهدی عبدل صادقی موذن روستا بود و ذکر یارب یاربش روشنی بخش جان عاشقان ملکوتی می شد.

شهید عین الله صادقی پنج بهار عمرش نگذشته بود که مادرش ماه نساء مختاری رخت از جهان بر بست و برای همیشه از این شهید ودیگر فرزندان خردسالش جدا شد.

محرومیت از وجود مادر در این سن موجب شد که روح لطیف او مهربانتر شود و در میان همسالان خود از محبوبیت خاصی برخوردار شود.

این شهید پس از گذراندن دوره ابتدایی در دبستان اسعدیه چلیچه برای ادامه تحصیل وارد مدرسه شاهباز شهرکرد شد و تحصیل شهید صادقی در سال دوم راهنمایی با زمان اوج گیری انقلاب اسلامی مقارن بود.

شهید صادقی در این ایام در راهپیمایی که توسط دانشجویان و دانش آموزان در شهرکرد برپا شد به وسیله گاز اشک آور مصدوم شد.

شهید عین الله صادقی برای اولین بار در اوایل سال 1360 از طرف بسیج اصفهان به جبهه اعزام شد و برای تکمیل آموزش نظامی خود در تاریخ 20مردادماه سال 60 وارد پادگان غدیر اصفهان شد .

این شهید پس از آموزش های لازم در 11 اردیبهشت ماه سال 61 برای نوبت سوم و آخرین بار عازم جبهه های جنوب کشور شد و پس از رشادت فراوان در عملیات محرم، در روز جمعه 14آبان ماه سال 1361مصادف با 19محرم الحرام 1403قمری براثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید.

پیکر این شهید سرافراز پس از تشییع در شهرکرد به زادگاهش روستای چلیچه انتقال یافت و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

یکی از همکلاسی های این شهید سرافراز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از ویژگی های شهید صادقی این بود که به بزرگترها و افراد پیرامون خود احترام فراوان می گذاشت و صله ارحام نزد او از اهمیت زیاد داشت.

‘کورش صادقی’ افزود: این شهید بزرگوار به مسایل دینی توجه زیادی می کرد و به نماز اول وقت و روزه داری بسیار مقید بود.

وی گفت: شهید عین الله صادقی که عاشق نهضت اسلامی و دیانت بود با تاسی به اندیشه های امام خمینی(ره) هنگام نبرد با خصم کینه توز جانش را که امانتی از جانب خداوند می دانست، تقدیم جانان کرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: