یـا شـهـیـد
۰۸ بهمن ۱۳۹۵
1676

دعای ندبه مورخ 8 بهمن ماه

دعای ندبه صبح آدینه امروز 8 بهمن ماه به یاد سردار شهید حسن باقری در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، صبح آدینه امروز 8 بهمن ماه مراسم پرفیض دعای ندبه به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن باقری توسط حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل […]

دعای ندبه صبح آدینه امروز 8 بهمن ماه به یاد سردار شهید حسن باقری در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح آدینه امروز 8 بهمن ماه مراسم پرفیض دعای ندبه به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن باقری توسط حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نادری و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ساعت 7/30 صبح در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست :سردار شهید حسن باقری روز سوم شعبان برابر با 25 اسفند 1334 شمسی ، زاد روز فرخندهء امام حسین (ع) در تهران چشم به جهان می گشاید . از این رو او را ( غلامحسین ) می نامند . 25 اسفند 1334 شمسی نیز همچون مولایش در هفت ماهگی ، با جثه ای نحیف و استخوانی به دنیا می آید . غلامحسین در دو سالگی همراه پدر و مادرش ، به كربلای معلا سفر می كند .

حسن باقری اول مهر ماه 1359 ، همراه تعدادی از پاسداران راهی جبهه های جنوب می شود . در بدو ورود به اهواز ، اقدام به راه اندازی ( واحد اطلاعات و عملیات رزمی ) برای دستیابی به اطلاعات دقیق از موقعیت دشمن می كند . او خود شخصاً همراه دیگر نیروهای اطلاعاتی ، به شاسایی مواضع نیروهای عراق می پردازد .شهید باقری ، فردی با تقوا ، هوشمند ، مبتكر و در عین حال متواضع و فروتن بود . در شرایط سخت ، صبر و بردباری را از دست نمی داد . شجاعت و شهامت وی زبانزد بود .چگونگی شهادت این فرید عرصه های نبرد ، با تمام خصلتهای خوب و والای انسانی ، برای اقدامهای نظامی خود ، در پی معشوق و معبودش بود و سرانجام به وصل جانان رسید واز آلام دنیا و مافیها رهید . شهید باقری میقاتش را در جبهه ها یافته بود . از این روی ، ماندن در جبهه را به رفتن سفر حج در سال 1361 ترجیح داد . روز 9 بهمن 1361 ، روز میعاد شهید باقری بود و شناسایی ضیافتی برای یك ملاقات جاودانه . پنج روز دور ماندن از جبهه ها ـ حتی اگر برای زیارت كعبه باشد ـ شاید برای شهید باقری زیاد بود .

 

 

 

 

 

3 1 4

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: