یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۳ شهریور ۱۳۹۵
1460

بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر برگزار میگردد

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در گلزار شهدای تهران برگزار میگردد. به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در جوار شهدای 72 تن قطعه 24 گلزار شهدای تهران برگزار میگردد. این گزارش حاکیست : مراسم زیارت عاشورا […]

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در گلزار شهدای تهران برگزار میگردد.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در جوار شهدای 72 تن قطعه 24 گلزار شهدای تهران برگزار میگردد.

این گزارش حاکیست : مراسم زیارت عاشورا توسط حاج سیدرضا محمودی روز پنج شنبه 4 شهریورماه ساعت 17 و همچنین مراسم پرفیض دعای ندبه توسط حاج مرتضی خلیلی روز جمعه ساعت 7/15 صبح با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزارشان در یادمان شهدای 72 تن در قطعه 24 گلزار شهدای تهران برگزار میگردد.

همچنین در ادامه این مراسم مزار شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای شهریورماه توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلباران خواهد شد.

در ساعت سه عصر، صدای انفجار مهیبی از ساختمان نخست وزیری برخاست. کارکنان به طرف محل انفجار دویدند. جمعیت زیادی از راه رسید. همه نگران رجایی و باهنر بودند. رجایی از چند روز قبل به فرمان حضرت امام خانواده اش را در یکی از واحدهای مسکونی نهاد ریاست جمهوری ساکن کرده بود تا دیگر مجبور به رفت وآمد به خانه اش نباشد. کمال، پسر سیزده ساله رجایی از دور شاهد شعله های آتش بود. او با حالی آشفته به مادرش تلفن کرد و ماجرا را با او در میان گذاشت تا همسر شهیدرجایی خودش را برساند. پیکرهای خونین و سوخته رجایی و باهنر را به بیمارستان منتقل کردند. شدت انفجار به حدی بود که ابتدا هیچ کس نتوانست کشته شدگان را شناسایی کند. جنازه ها را به بیمارستان انقلاب منتقل کرده و پیکر شهیدرجایی را در سردخانه قراردادند.
هیچ کس نمی دانست که این پیکر سوخته، بدن شهیدرجایی است. به فکر یکی از اطرافیان او رسید که از روی دندان ها می توان فهمید که پیکر سوخته، بدن شهیدرجایی است یا خیر؟ اما سوختگی آن چنان بود که دهان رجایی به سادگی باز نمی شد. لحظاتی بعد یکی از پزشکان از راه رسید و پس از شستن لب ها با آب اکسیژنه، دهان را باز کرد و دندان ها دیده شد، اما باز هم کسی او را نشناخت. همسر شهید رجایی به بیمارستان آمد و در سردخانه پیکر سوخته شهید رجایی را شناسایی کرد.
با شنیدن خبر شهادت رجایی و باهنر، مردم به خیابان ها ریختند و ایران در سوگ رئیس جمهور و نخست وزیر خود فرو رفت. با طلوع آفتاب روز نهم شهریور ماه سال 1360 مردم در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و با سردادن شعار«رجایی، رجایی! راهت ادامه دارد! » پیکر او و شهید باهنر را تا بهشت زهرا مشایعت کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: