یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۷ مرداد ۱۳۹۵
1801

مراسم یادبود شهیدان جنگروی برگزار گردید

عصر امروز پنج شنبه مراسم بزرگداشت شهیدان جنگروی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، عصر امروز پنج شنبه 7 مردادماه مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان جنگروی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از همرزمان […]

عصر امروز پنج شنبه مراسم بزرگداشت شهیدان جنگروی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، عصر امروز پنج شنبه 7 مردادماه مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان جنگروی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از همرزمان شهیدان با سخنرانی و بیان خاطرات توسط حاج حسین الله کرم و با نوای کربلایی امیر عباسی در گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : شهید جعفر جنگروی که تیرماه 1361 در عملیات «رمضان» شرکت کرده بود، در این عملیات به شدت از ناحیه‌ سر و صورت مجروح می‌شود. او را میان شهدا با هواپیما به پشت جبهه منتقل می‌کنند، که در هواپیما به هوش می‌آید. او یک چشم و یک گوشش را از دست می‌دهد و سمت راست صورتش نیز فلج می‌شود و 15 بار مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد. بعد از آن هم در عملیات «والفجر مقدماتی» شرکت می‌کند.

در تشکیل قرارگاه «رمضان»، سهم بسزایی ایفا می‌کند و در راه‌اندازی و طراحی جنگ‌های نامنظم و چریکی در داخل عراق نیز لیاقت و توانمندی بالایی از خود نشان می‌دهد. او به‌عنوان «قائم مقام قرارگاه رمضان» در شمال غرب کردستان خدمات شایسته‌ای را ارائه می‌کند.

او در تشکیل تیپ «بدر» نقش اساسی ایفا کرد. قائم‌مقام لشکر 10 سید الشهدا سرانجام در عملیات والفجر 8 بهمن 1364 بعد از آزادسازی شهر استراتژیک فاو به شهادت رسید. یک دختر و یک پسر از شهید جعفر جنگروی به یادگار مانده است.

شهید علی گنجروی متولد 1341 بوده و در یک مرداد 1361 در عملیات رمضان با رمز “یا صاحب الزمان (عج)” شرکت کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. سنگ یادبود این شهید بزرگوار در قطعه 26 است.

1 2 3 4 5 6 7 8

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: