یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۸ دی ۱۳۹۴
1139

بزرگداشت شهدای عرفه در گلزار شهدای تهران برگزار گردید

not found

صبح امروز مراسم بزرگداشت شهدای عرفه در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، صبح امروز مراسم بزرگداشت شهدای عرفه با حضور خانواده های معظم این شهدا و با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و نیز با سخنرانی حجت الاسلام و […]

صبح امروز مراسم بزرگداشت شهدای عرفه در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز مراسم بزرگداشت شهدای عرفه با حضور خانواده های معظم این شهدا و با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و نیز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر سر مزارشان در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : سردار سرلشکر پاسدار شهید احمد کاظمی ‌در سال ۱۳۳۷ در نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود و همچون سایر جوانان، سرگرم تحصیل گردید. با پیدایش جرقه‌های انقلاب اسلامی‌دوشادوش ملت به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخت و در بیست و سومین بهار زندگی خود، در اوایل سال ۵۹ به کردستان رفت تا با رزمی‌بی امان، دشمنان داخلی انقلاب را منکوب نماید. او دوران جوانی خود را با لذت حضور در جبهه‌های نبرد از کردستان گرفته تا جای جای جبهه‌های جنوب در صف مقدم مبارزه با متجاوزان بعثی در سِـمت‌هایی چون: دو سال فرماندهی جبهه فیاضیه آبادان، شش سال فرماندهی لشکر ۸ نجف، یکسال فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین(ع)، هفت سال فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و قرارگاه رمضان و پنج سال فرماندهی نیروی هوایی سپاه را به عهده داشت.

رزمندگان و ایثارگران بسیاری، خاطراتی شیرین و به یادماندنی از رشادت‌ها و شجاعت‌های این دلاور زمان بیاد دارند. حضور مستقیم در خط مقدم جبهه و ارتباط صمیمانه با پاسداران و رزمندگان بسیجی تا بدانجا بود که از ناحیه پا، دست، و کمر بارها مجروح گردید و یک بار نیز انگشتش قطع شد. در طی سالها با استفاده از مجال‌هایی از عشق به تحصیل بهره جست و کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دفاعی گذراند و موفق شد دانشجوی دکتری در رشته دفاع ملی گردد. کفایت و شجاعت آن بزرگوار تا بدانجا بود که مقام معظم رهبری ۳ مدال فتح بر سینه پر عطش شهادت ایشان نصب نمودند. وی در اواسط سال ۸۴ از سوی فرمانده کل سپاه، به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد و توفیق خدمت را در سنگر دیگری یافت. این فرمانده قهرمان در آخرین دیدار خود با محبوب خویش فرمانده معظم کل قوا، تقاضای دعا برای شهادت خویش را نمود، زیرا مرغ جانش بیش از این تحمل ماندن بر این کره خاکی را نداشت و سرانجام در پروازی دنیوی به پرواز اخروی شتافت. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.  

4 5 3 2 1

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: